Formål:
- eleverne øger deres faglige niveau
- eleverne øger deres sociale kompetencer, læringsparathed, alsidige udvikling, motivation og trivsel
- supplerer og understøtter den fagopdelte undervisning
Metode:
- forskellige måder at lære på
- rum og tid til faglig fordybelse
- mulighed for at arbejde med bredere udsnit af interesser og evner
Organisering:
- placeres/skemalægges ud over den fagopdelte undervisning
- varetages af lærere, pædagoger og personale med andre relevante kvalifikationer
Indhold:
- her kan arbejdes med et direkte fagrelateret indhold
- Særlige talentforløb for fagligt stærke elever
- Særlige udviklingsforløb for fagligt svage elever
- her kan arbejdes konkret operationelt og på et abstrakt niveau med dannelse, socialisering, og trivsel
- tager afsæt i Fælles mål
- et andet indhold end i den øvrige undervisning. F.eks. sociale forløb, træningsforløb, praktiske forløb og ekskursioner
- indhold der fremmer samarbejde på tværs af alder og køn
Revideret januar 2023