Legater

Marienhoffskolen har i forbindelse med afgangseksamen fået sponsoreret to gange to legater. Legaterne har været behandlet først i skolens bestyrelse og efterfølgende i skolens elevråd. Eleverne har haft stor indflydelse på legaternes indhold og indstillingen til dem.

Legaterne sponsoreres venligst af Djurslands Bank.

Årets fighter

Dette legat gives til en elev, der har kæmpet for at komme gennem uddannelsen; som har haft udfordringer af den ene eller anden slags – men aldrig givet op.

Årets kammerat

Legatet tildeles en elev, der har haft overskud, udvist glæde ved at hjælpe andre – måske endda trukket nogen med igennem uddannelsen, uden at tænke på sig selv. En elev, der har efterlevet skolens værdier, som er anerkendelse, rummelighed og udviser respekt. Eleven har bidraget til den gode stemning og sammenholdet i klassen.

Klassekammerater kan indstille kammerater til et legat. Lærer tager den endelige beslutning med tanke på elevernes indstilling.

Der er deadline for indstilling 10. juni til lærerne. Legaterne offentliggøres under dimissionen for 9. klasserne.