Pædagogisk Læringcenter

Det pædagogiske Læringscenter (PLC)

Det Pædagogiske Læringscenter skal fremme elevernes læring og trivsel i en motiverende og varieret skoledag.

Det centrale ved læringscentret er udvikling og understøttelse af læringsrelaterede aktiviteter for eleverne samt understøttelse af lærere og pædagogers fokus på læreprocesser og læringsresultater.

Det Pædagogiske Læringscenter skal også:

• støtte medarbejderne i at have fokus på læreprocesser og læringsresultater i forbindelse med Fælles mål

• inspirere medarbejderne til arbejdet med læringsprocesser og læringsresultater

• arbejde sammen med ledelsen om initiativer, der udvikler skolen

• sørge for, at forskningsbaseret viden om læring bliver brugt i praksis

• understøtte samarbejdet mellem skolens ressourcepersoner, for eksempel læringsvejledere og inklusionsvejledere

• formidle kulturtilbud til eleverne i forbindelse med Åben skole

Skolens pædagogiske læringscenter er en central del af skolens læringsmiljø. Det er her, elever og personale låner bøger og andre materialer til den daglige undervisning og særlige projekter.

PLC administrerer skolens digitale læremidler, støtter op om den pædagogiske udvikling på skolen og formidler kulturtilbud til eleverne i forbindelse med Åben Skole.

Vores nuværende PLC råder over en stor samling fysiske bogmaterialer og digitale læremidler. Centeret er helt nyt og indrettet med plads til fordybelse og gruppearbejde.