Mission og værdier

Værdier

Marienhoffskolens kerneopgave er at udvikle elevernes læring og trivsel mest muligt.

Vi møder eleverne med anerkendelse, rummelighed og respekt. Vi værner om, at eleverne er trygge, at de trives og indgår i aktive fællesskaber, hvor alle har et ansvar og tager hånd om hinanden. Samarbejde vægtes højt både internt og med omverdenen gennem dialog, hvor forskellige synspunkter anerkendes og udvekelses i gensidig respekt.

Vision

Marienhoffskolen har et stærkt fællesskab, hvor børn er trygge, trives og har venner. Alle lærer mest muligt hver dag.

Vores elever får lyst til at lære når de går i skole, da undervisningen er motivende, varieret og skaber deltagelsesmuligheder. Undervisningen er præget af høj faglighed i rammer, der moderne både ude og inde. Lærermidlerne er digitale, analoge og funktionelle.

Vi er ambitiøse på elevernes vegne.

Vores børnesyn er rundet af at: Alle børn gør det bedst de kan!

Marienhoffskolen er det naturlige skolevalg for alle distriktets børn.

Marienhoffskolen er en skole, hvor elevernes kompetencer gør dem i stand til at deltage aktivt, bidrage og forandre, den verden de lever i. Alle børn bliver så dygtige de kan.

Marienhoffskolen favner og udfordrer alle elever med udgangspunkt i deres forudsætninger.