Røgfri skole

Marienhoffskolen er en røgfri skole. Røgfri skole omfatter alle former for tobak, også e-cigaretter og snus. Vores elever må ikke ryge på skolen, og de må heller ikke forlade skolen i skoletiden for at ryge.
Vi arbejder med materialet X:IT fra Kræftens Bekæmpelse, som er en forebyggende indsats. X:IT er sat sammen af tre elementer, der i kombination hjælper til at holde vores elever røgfri. De tre elementer er røgfri skoletid, kompetencegivende undervisning og inddragelse af forældre. En del af materialet består i en ”Røgfri aftale, som er en kontrakt, der indgås mellem forældre og elever. Kontrakten som er frivillig, udleveres på første forældremøde i starten af et skoleår. Ved årets slutning trækkes lod om en gevinst blandt de elever, som har overholdt kontrakten. Gevinsten varierer fra år til år.
I kan læse mere om, hvad I som forældre kan gøre, for at støtte op om vores indsats ”Røgfri skole”.
Link til forældre: