Ordblindeundervisning

På Marienhoffskolen arbejder vi engageret med børns læring. Vi er nysgerrige på, hvad der skaber de bedste betingelser for læring – det gælder også i arbejdet med afdækning af elever i skriftsprogsvanskeligheder. På baggrund af systematisk arbejde på området ønsker vi tidligt i skoleforløbet at spotte de elever, som er udfordret fagligt. Dette for at afklare om der er tale om elever i ordblindevanskeligheder, som har brug for ekstra støtte.

Elevernes sproglige udvikling følges frem til afgangsprøverne i 9.- klasse. Arbejdet udføres løbende i et tværfagligt samarbejde mellem lærere, vejledere, elever og ledelse.

Forældrene spiller også afgørende rolle i den samlede indsats. Vi forventer et godt samarbejde hele vejen rundt, da vi tror på, at vi hermed kommer længst. Vi har en forventning om, at alle gør det bedste de kan. En positiv og fælles indsats giver ordblinde de samme muligheder og drømme for fremtiden og videre vej i skolesystemet.

Man kan læse mere om vores ordblindestrategi – herunder indsatsområder, læse- og skriveteknologi og afgangsprøverne - i Linket nederst.

Folder

Shape Created with Sketch.

Landskab

Shape Created with Sketch.