Ny Elev

Ved skoleskift

Vi tager som udgangspunkt altid mod nye elever og forældre, der ønsker at skifte til Marienhoffskolen.

Inden dit barn eller unge menneske starter på Marienhoffskolen inviterer vi altid til en samtale og en rundvisning, så vi får givet jer det bedste grundlag for at vurdere om Marienhoffskolen er det rette skoletilbud for jer.

Skolens ledelse og lærerrepræsentanter fra begge klasser på årgangen deltager i samtalen, så vi kan lære hinanden at kende.

Der orienteres gensidigt om tidligere skoleforløb og om vores skole. Vi aftaler som regel også, hvordan en god overgang vil være. På mødet vil vi udlevere indmeldelsesblanket, som afleveres/sendes når I har besluttet jer for evt. skoleskifte. Det er en stor beslutning at skifte skole. Øvrige oplysninger udfyldes i AULA.

Nye elever på Marienhoffskolen får tilknyttet to klassekammerater, der har særligt ansvar for at sikre en god start på skolen. De tager sig af mange af de praktiske ting og sørger for, at dit barn ikke overlades til sig selv, men inddrages i samværet i pauserne. Lærerne og pædagogerne har også en særlig opmærksomhed på nye elever, og følger altid op med kontakt til forældrene, så vi sikrer det bedste grundlag for en god start og så vi får taget hånd om de ting, der måtte opstå ved starten. Dette vil typisk varetages af den kontaktperson, hver elev har tilknyttet.

Materialer vil være klar til udlevering når eleven starter på skolen. iPad er klar 5 dage efter skolestart pga. opsætning.

Vær opmærksom på, at hvis I vælger Marienhoffskolen, men ikke bor i skoledistriktet, vil I selv skulle afholde udgifter til transport til og fra skole.

Ved skoleindskrivning

Skoleindskrivning sker digitalt med NemID fra 10. december - 10. januar på kommunens hjemmeside på følgende link: Indskrivning

I Syddjurs kommune starter børn i før-skole det kalenderår de fylder 6 år.

Læs mere om Syddjurs Kommunes skolevæsen her: skoleområdet