Den åbne skole

Den åbne skole forbereder eleverne på at være en del af samfundet, og tage del i foreningslivet.

Den åbne skole bidrager med autencitet, sanseindtryk og motiverende undervisning og understøtter elevernes trivsel og motivation.

På Marienhoffskolen vil vi åbne skolen for det omkringliggende samfund.

På Marienhoffskolen vil vi bidrage til at styrke elevernes kreative, innovative, og entreprenante kompetencer.

På Marienhoffskolen opsøger vi aktivt samarbejder med det lokale erhvervsliv, institutioner, og idrætsforeninger på en måde så der sikres variation af tilbud.

Samarbejderne introducerer eleverne for fritids- og fremtidsmuligheder, og giver erhvervsliv, institutioner og foreninger mulighed for

• Præsentation af deres fag eller idræt.
  • Rekruttering.
  • Positiv branding i samfundet.

Det tilstræbes at samarbejder med erhvervslivet styrker elevernes evne til innovation og iværksætteri, samt elevernes uddannelses- og erhvervsorientering.

Det tilstræbes at samarbejder med institutioner (skoler, musik, kunst & kultur) inspirerer eleverne til at udfolde og udvikle kreative kompetencer, og introducerer eleverne for alternative uddannelsestilbud når det er til gavn for deres læring og trivsel.

Det tilstræbes at samarbejder med idrætsforeninger styrker elevernes mulighed for at dyrke idræt, og giver eleverne indsigt i variationen af idrætsgrene og deres forskellige idrætskulturer.

Godkendt af skolebestyrelsen den 26. august 2020